Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa Wydział Komunikacji i Drogownictwa
Adres ul. Graniczna 21
41-300 Dąbrowa Górnicza
Kontakt
Sekretariat
Ewelina Kopecka   tel. 32 295 68 62,  fax 32 295 96 76
Godziny pracy Godziny pracy Wydziału:
poniedziałek 7:30 - 15:30
wtorek 7:30 - 15:30
środa 7:30 - 15:30
czwartek 7:30 - 18:00
piątek 7:30 - 13:00

Biuro Obsługi Interesanta (rejestracja pojazdów i prawa jazdy):
poniedziałek 7:45 - 15:30
wtorek 7:45 - 15:30
środa 7:45 - 15:30
czwartek 7:45 - 18:00
piątek 7:45 - 13:00

Informujemy, iż wnioski o rejestrację pojazdów (Stanowisko A) realizowane są:
poniedziałek 7:45 - 15:00
wtorek 7:45 - 15:00
środa 7:45 - 15:00
czwartek 7:45 - 17:30
piątek 7:45 - 12:30

Zachęcamy Państwa do korzystania z możliwości umawiania wizyty drogą internetową www.kalendarz.dabrowa-gornicza.pl

Informacje o możliwości odebrania dowodu rejestracyjnego można uzyskać na stronie www.info-car.pl podając 5 ostatnich znaków nr nadwozia wraz z nr rejestracyjnym pojazdu.


Naczelnik Arkadiusz Grządziel
Z-ca Naczelnika Paweł Gradzik
Koordynator ds. rejestracji pojazdów Michał Dratwiński
Kontakt w zakresie rejestracji pojazdów tel. 32 295 67 81, 32 295 69 03
fax. 32 295 96 24, 32 295 67 92
e-mail: mdratwinski@dabrowa-gornicza.pl
Zadania Wydziału dotyczące rejestracji pojazdów 1. Podejmowanie decyzji w sprawie rejestracji lub przerejestrowania pojazdów.
2. Wydawanie dowodów rejestracyjnych i tablic rejestracyjnych lub dokumentów czasowo dopuszczających pojazd do ruchu.
3. Dokonywanie korekt i zmian w bazie danych i wydawanych dokumentach.
4. Wydawanie skierowań na dodatkowe badanie techniczne pojazdu, w razie uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd zagraża bezpieczeństwu ruchu.
5. Wydawanie decyzji w sprawach o nadanie numerów identyfikacyjnych pojazdu.
6. Realizacja zadań związanych z usuwaniem pojazdów z drogi oraz przechowywaniem ich na parkingu strzeżonym.
7. Obsługa kancelaryjno - biurowa Zastępcy Prezydenta Miasta.

Pracownicy:

Mateusz Dobaj
Grażyna Janus-Sadowska
Piotr Karnia
Urszula Krzyśko
Patrycja Kućmirska-Bartela
Joanna Malczewska
Barbara Matuła-Skrobisz
Beata Mazurek
Karolina Morawska
Aleksandra Muzyk
Magdalena Sokal
Sylwia Suchy
Izabela Sulliga
Katarzyna Szkoc
Zadania Wydziału dotyczące wydawania uprawnień do kierowania pojazdami, ewidencji instruktorów, ośrodków szkolenia kierowców, uprawnionych diagnostów, stacji kontroli pojazdów oraz wydawanych uprawnień niezbędnych do wykonywania przewozu drogowego 1. Sprawowanie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców na terenie gminy.
2. Wydawanie i cofanie uprawnień do kierowania pojazdami.
3. Prowadzenie ewidencji instruktorów szkolących kierowców, jeżeli spełniają warunki ustawowe.
4. Wzywanie kierujących pojazdami do poddania się egzaminowi sprawdzającemu kwalifikacje lub do poddania się badaniom sprawności fizycznej i psychicznej.
5. Wykonywanie kar zakazu prowadzenia pojazdów orzeczonych wyrokiem Sądu.
6. Wydawanie uprawnień wynikających z przepisów dotyczących wykonywania przewozów drogowych.
7. Wykonywanie czynności nadzorczych oraz kontrolnych w stosunku do podmiotów gospodarczych wykonujących działalność gospodarczą w zakresie krajowego transportu drogowego.
8. Wydawanie i cofanie upoważnień dla stacji kontroli pojazdów oraz nadzór nad ich funkcjonowaniem.
9. Wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom do badań technicznych pojazdów.
10. Obsługa kancelaryjno - biurowa Zastępcy Prezydenta Miasta.

Pracownicy:

Patrycja Białas - tel. 32 295 67 92  
Hanna Krajewska - tel. 32 295 67 92
Izabela Kubańczyk - Zawadzka - tel. 32 295 67 92
Dawid Sarnik - tel. 32 295 67 92

Marcin Marzec - tel. 32 295 69 01
Aneta Pobiega - tel. 32 295 69 01
Zadania Wydziału dotyczące drogownictwa 1. Koordynowanie planowania i finansowania budowy, modernizacji, remontów, utrzymania
i ochrony dróg gminnych, powiatowych, wojewódzkich i krajowych.
2. Planowanie prac remontowo - budowlanych utrzymania i ochrony dróg i infrastruktury pasa drogowego w ramach wydziału.
3. Bieżące utrzymanie systemu odwodnienia układu dróg położonych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza.
4. Prowadzenie postępowań związanych z uszkodzeniami spowodowanymi ubytkami w pasie drogowym.
5. Wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych na terenie miasta na prawach powiatu.
6. Zaliczanie dróg na terenie gminy do poszczególnych kategorii w zależności od ich komunikacyjnego znaczenia.
7. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie przejęcia dróg w zarząd lub na majątek gminy.
8. Realizacja zadań w zakresie zarządzania i administrowania drogami będącymi w zarządzie Prezydenta Miasta.
9. Administrowanie parkingami niestrzeżonymi w pasie drogowym.
10. Wydawanie decyzji z upoważnienia Prezydenta Miasta na zajęcie pasa drogowego i prowadzenie robót.
11. Wystawianie dokumentów z upoważnienia Prezydenta Miasta, niezbędnych do naliczania i pobierania opłat i kar za zajmowanie pasa drogowego.
12. Przygotowywanie dokumentów niezbędnych dla wszczęcia postępowania egzekucyjnego w zakresie, o którym mowa w pkt 10, do tytułu wykonawczego włącznie.
13. Wydawanie zgody w formie postanowień (decyzji) o zmniejszeniu odległości budynków od krawędzi pasa drogowego.
14. Opiniowanie spraw związanych z lokalizacją reklam w pasie drogowym.
15. Opiniowanie projektów zmian zagospodarowania przestrzennego miasta.
16. Przejmowanie nieruchomości zajętych pod drogi publiczne na własność Skarbu Państwa lub gminy za odszkodowaniem.
17. Wznowienia, rozgraniczenia, podział nieruchomości pasa drogowego.
18. Współpraca z zarządami dróg wojewódzkich i krajowych.
19. Gospodarowanie majątkiem komunalnym miasta, przekazanym w oparciu o ustawy, uchwały Rady Miejskiej, w szczególności:
- drogami gminnymi i innymi na terenie miasta, dla których Prezydent jest zarządcą,
- placami, parkingami miejskimi, parkingami niestrzeżonymi w pasie drogowym,
- infrastrukturą pasa drogowego, w tym mostami, wiaduktami oraz systemem odwodnienia dróg i rowów odwadniających drogi.
20. Realizacja zadań z zakresu zarządzania ruchem na drogach.
21. Organizowanie posiedzeń Powiatowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
22. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z przynależnością gminy do Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.
23. Nadzór w zakresie funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego.
24. Ustalanie zasad wykorzystania infrastruktury technicznej dla celów komunikacji publicznej w pasie drogowym.
25. Obsługa kancelaryjno - biurowa Zastępcy Prezydenta Miasta.


Pracownicy:

Marta Fidyk - tel. 32 295 67 24
Paweł Głowacki - tel. 32 295 67 24
Agnieszka Klamka - tel. 32 295 69 79
Piotr Lipiński - tel. 32 295 96 72
Krzysztof Serafiński - tel.  32 295 96 89
Barbara Struzik - tel. 32 295 67 57
Bartosz Szewczyk - tel. 32 295 67 24
Piotr Żmuda - tel. 32 295 69 79
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2018-10-23 08:46:57
Data utworzenia 2003-07-16
Data udostępnienia 2003-07-17 11:24:47
Osoba odpowiedzialna Beata Mazurek
Udostępnił Agnieszka Przybyszewska