Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

2014-10-10
Biuro Rzeczy Znalezionych
Wydział Administracyjny - Referat Obsługi Urzędu

Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Administracyjny - Referat Obsługi Urzędu - Biuro Rzeczy Znalezionych,
41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21, pok. 403, tel. (32) 295 - 69 - 60,

e-mail: rzeczyznalezione@dabrowa-gornicza.pl

Czynne: poniedziałek - piątek od godz. 7.30 - 15.30


Opłaty

Wydanie rzeczy znalezionej następuje pod warunkiem uiszczenia opłaty w wysokości poniesionych przez Urząd kosztów związanych z przechowywaniem oraz utrzymaniem w należytym stanie rzeczy i poszukiwaniem osób uprawnionych do jej odbioru.

Termin i sposób załatwienia

Kto znalazł rzecz i nie zna osoby uprawnionej do jej odbioru lub nie zna jej miejsca pobytu, niezwłocznie zawiadamia o znalezieniu rzeczy starostę właściwego ze względu na miejsce zamieszkania znalazcy lub miejsce znalezienia rzeczy.
Biuro przyjmuje rzeczy znalezione za wyjątkiem:
- rzeczy, które nie przedstawiają żadnej wartości,
- rzeczy, które zostały znalezione w budynku publicznym lub w pomieszczeniu otwartym dla publiczności lub środku transportu publicznego. Znalazca obowiązany jest w tych wypadkach oddać rzecz zarządcy budynku lub pomieszczenia albo zarządcy środka transportu publicznego,
- sytuacji, w których ze względu na właściwości rzeczy lub inne przyczyny, dostarczenie ich do Biura i przechowywanie w nim nie jest możliwe.
Kto znalazł rzecz w budynku publicznym, innym budynku lub pomieszczeniu otwartym dla publiczności albo środku transportu publicznego, oddaje rzecz zarządcy budynku, pomieszczenia albo środka transportu publicznego, który po upływie 3 dni od dnia otrzymania rzeczy przekazuje ją do właściwemu staroście, chyba że w tym terminie zgłosi się osoba uprawniona do odbioru rzeczy.
Biuro Rzeczy Znalezionych może odmówić przyjęcia rzeczy, której szacunkowa wartość nie przekracza 100 złotych, chyba, że jest to rzecz o wartości historycznej, naukowej lub artystycznej.

Biuro Rzeczy Znalezionych podejmuje czynności zmierzające do odszukania właściciela rzeczy i powiadomienia go o odnalezieniu rzeczy (wykaz depozytów - w pliku do pobrania: "Wezwanie do odbioru".
Biuro przyjmuje również zawiadomienia o poszukiwaniu rzeczy zagubionych - druk formularza w plikach do pobrania: "Zawiadomienie o poszukiwaniu rzeczy".
Rzeczy znalezione przyjmowane są do Biura na podstawie protokołu, na podstawie którego znalazca otzrymuje poświadczenie znalezienia rzeczy.
Rzecz zostaje wydana pod warunkiem uprawdopodobnienia przez właściciela prawa do jej posiadania. Wydanie rzeczy następuje za okazaniem dowodu tożsamości uprawnionego do odbioru rzeczy i pod warunkiem uiszczenia opłaty.

Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 22.03.2016 r., poz.380 z późń. zm.),
- Ustawa o rzeczach znalezionych z dnia 20 lutego 2015 r. (Dz. U. z 20.03.2015, poz. 397).

Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2018-02-23 10:19:30
Data utworzenia 2014-10-10
Data udostępnienia 2015-09-23 13:51:15
Osoba odpowiedzialna Marita Molicka
Udostępnił Krzysztof Nowicki