Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Sposoby załatwiania spraw

Sposoby załatwiania spraw

Nazwa wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego
Opis Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j.Dz.U.2022.1191 ze zm)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U.2020.930).
- Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej – (t.j.Dz.U.2023.2111)

Miejsce Wydział Spraw Obywatelskich
Informacja tel. (32) 295 67 16
fax (32) 295 69 41
e-mail: obywatelski@dabrowa-gornicza.pl
 
GODZINY PRACY:
poniedziałek, wtorek, środa  od 7.30 do 15.30
czwartek     od 7.30 do 18.00
piątek        od 7.30 do 13.00
 
Wymagane dokumenty -  dowód osobisty lub paszport osoby dokonującej wymeldowania.
Załączniki - formularz Nr 4 (wymeldowanie z pobytu stałego) lub formularz Nr 5 (wymeldowanie z pobytu czasowego)
formularze potrzebne do wymeldowania są dostępne w Urzędzie Miejskim - Pokój nr 018  stanowisko nr 30-32  lub na stronie www.obywatel.gov.pl
Opłaty bez opłat
Termin załatwienia sprawy niezwłocznie, z chwilą zarejestrowania zgłoszenia w rejestrze PESEL.
Tryb odwoławczy brak, czynność materialno-techniczna
Uwagi Obywatel dokonuje wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub z miejsca pobytu czasowego :
a) w formie pisemnej na formularzu Nr 4 (wymeldowanie z pobytu stałego) lub formularzu Nr 5 (wymeldowanie z pobytu czasowego),
b) przy pomocy przy pomocy pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem (Formularz Nr 3) - po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu,
c) w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL dostępnym na stronie www.obywatel.gov.pl.

- wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego można również dokonać podczas zameldowania się w nowym miejscu pobytu
Przetwarzanie danych osobowych Klauzula informacyjna (art.13 RODO)
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych  zgodnie  z  art. 13 ust.1 i ust.2  rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej: RODO),  informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Dąbrowa Górnicza  z  siedzibą w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, przy ul. Granicznej 21, tel.: (32) 295 67 00, e-mail: um@dabrowa-gornicza.pl        
2. Administrator wyznaczył w Urzędzie Miejskim Inspektora Ochrony Danych: Pana Rafała Stańko, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
a) pod adresem poczty elektronicznej iodo@dabrowa-gornicza.pl,
b) pisemnie na adres siedziby Administratora,
c) telefonicznie pod nr tel. (32) 295 67 00.
3. Przetwarzanie Pani/ Pana danych  odbywa się w celu prowadzonego postępowania o wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego na podstawie art. 6 ust.1 litc i art. 9 ust. 2 lit.g - ogólnego rozporządzenia  o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. oraz przepisów prawa wynikających z realizacji ustawowych zadań komórki organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności(t.j.Dz.U. z 2022r., poz. 1191 ze zm.) oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.Dz.U. z 2022 r., poz. 2000 ze zm).
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.  Po spełnieniu celu dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
6.  ,,Polityka praw i wolności" obowiązująca w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej zakłada prawo do: dostępu do treści swoich danych i ich poprawienia, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, cofnięcia zgody na przetwarzanie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie Pani/Pana danych do momentu jej wycofania. Pani/Pana prawa mogą zostać ograniczone zgodnie z przepisami RODO. Pani/Pana prawa na wniosek zrealizuje Administrator danych.
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych może być wymogiem ustawowym,  umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Jeżeli nie poda Pani/Pan danych nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa albo nie będziemy mogli zrealizować lub podpisać umowy.
9.  Pani/Pana dane osobowe nie podlegają  zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2023-11-13 11:52:29
Data utworzenia 2003-06-30
Data udostępnienia 2003-06-30 12:05:54
Osoba odpowiedzialna Paweł Gradzik
Udostępnił Anastazja Wypych