Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Dane podmiotu

Wydziały, Biura

Nazwa Centrum Zarządzania Kryzysowego
Adres ul. Graniczna 21
41-300 Dąbrowa Górnicza
Kontakt
Telefon
32 262 44 10 całodobowo
 
 
   
 
Godziny pracy poniedziałek: 7.30 - 15.30
wtorek:          7.30 - 15.30
środa:           7.30 - 15.30
czwartek:       7.30 - 18.00
piątek:          7.30 - 13.00
Naczelnik Rafał Stańko                       e-mail: rstanko@dg.pl
tel. (32) 295 68 25
pok. 104 I piętro
Pracownicy Referatu Bezpieczeństwa, Ochrony Ludności Daniel Ujdak
tel. (32) 295 68 53
pok. 126 I piętro

Mirosław Stelmaszyński        
tel. (32) 295 69 65                           
pok. 126 I piętro

Michał Król
tel. (32) 295 68 52
pok. 106a I piętro

Paweł Ujdak - Inspektor Bezpieczeństwa Teleinformatycznego
tel. (32) 295 68 26
pok. 105 I piętro

Rafał Sodo
tel. (32) 295 68 26
pok. 105 I piętro
Zadania Referatu Bezpieczeństwa, Ochrony Ludności 1.Zapewnienie ochrony  informacji  niejawnych.
2.Ochrona  systemów  i  sieci  teleinformatycznych.
3.Kontrola  ochrony  informacji  niejawnych  oraz  przestrzegania  przepisów  o  ochronie  tych  informacji.    
4.Prowadzenie postępowań sprawdzających związanych z wydawaniem poświadczenia bezpieczeństwa, odmową wydania lub jego cofnięciem.  
5.Okresowa  kontrola  ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów.
6.Opracowywanie  planu  ochrony  Urzędu  Miejskiego i nadzorowanie  jego  realizacji.
7.Szkolenie  pracowników  w  zakresie  ochrony  informacji  niejawnych  według  zasad  określonych w  rozdziale  4  ustawy  o  ochronie  informacji  niejawnych.  
8.Informowanie Administratora Danych Osobowych, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe o obowiązkach spoczywających na nich wynikających z rozporządzenia RODO oraz innych przepisach Unii lub państw członkowskich w tym prawa krajowego o ochronie danych osobowych i doradzanie im w tej sprawie.
9.Monitorowanie przestrzegania rozporządzenia RODO, innych przepisów Unii lub państw członkowskich oraz prawa krajowego o ochronie danych osobowych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podziału obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty.
10.Udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 RODO,  w tym zbieranie informacji w celu identyfikacji procesów przetwarzania, analizowanie i sprawdzanie zgodności przetwarzania, informowanie, doradzanie i rekomendowanie określonych działań.
11.Współpraca z krajowym organem nadzorczym oraz podporządkowanie się jego poleceniom, wydawanym w ramach wykonywania przez niego swoich zadań.
12.Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
13.Pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy niniejszego rozporządzenia. Inspektor Ochrony Danych wypełnia swoje zadania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania, mając na uwadze charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania.Pełnomocnik  ds.  Ochrony  Informacji  Niejawnych  odpowiada za zapewnienie przestrzegania przepisów o  ochronie  informacji  niejawnych  w  Urzędzie  Miejskim. Zakres obowiązków określają przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz inne przepisy Unii lub państw członkowskich o ochronie  danych osobowych, a także przepisów prawa krajowego i ustawy z dnia  5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2019r. poz.742 z późn. zm.).
14.Opracowanie i aktualizacja Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego.
15.Opracowanie i aktualizacja Planu Obrony Cywilnej.
16.Przygotowanie struktur uruchamianych w sytuacjach kryzysowych.
17.Przygotowanie i utrzymywanie zasobów niezbędnych do wykonania zadań ujętych w planie zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej.
18.Utrzymywanie baz danych niezbędnych w procesie obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
19.Opracowanie rocznego planu działania w zakresie obrony cywilnej i ochrony ludności.
20.Przygotowanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej na terenie miasta Dąbrowa Górnicza.
21.Koordynowanie przedsięwzięć obrony cywilnej w podmiotach gospodarczych, instytucjach i organizacjach społecznych.
22.Organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej.
23.Organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej i ochrony ludności.
24.Organizacja konkursów dotyczących bezpieczeństwa.
25.Przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania.
26.Nadzór nad tworzeniem i przygotowaniem do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej.
27.Przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców miasta.
28.Zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania.
29.Ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców, placówek medycznych i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej.
30.Inicjowanie i uzgadnianie wspólnych działań Policji, Straży Pożarnej, Straży Miejskiej i innych podmiotów mających na celu przeciwdziałanie zagrożeniom, które mogą wystąpić na terenie gminy.
31.Współpraca z właścicielami infrastruktury krytycznej w zakresie ochrony infrastruktury.
32.Realizacja zadań w przypadku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej, zgodnie z ustawą.
33.Zapewnienie wyposażenia, utrzymania i zapewnienia gotowości bojowej jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych powołanych na terenie miasta.
34.Współpraca z Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej i Oddziałem Powiatowym Ochotniczej Straży Pożarnej w Dąbrowie Górniczej w zakresie szkolenia, ćwiczeń, zawodów, turniejów, utrzymania  gotowości bojowej Ochotniczych Straży Pożarnych.
35.Planowanie środków finansowych na cele związane z bezpieczeństwem i ochroną ludności. Nadzór nad wykorzystaniem środków. Wykonywanie dokumentacji dotyczącej zamówień publicznych.
36.Współpraca z organizacjami pozarządowymi, rozstrzyganie konkursów o udzielenie dotacji, przekazywanie i rozliczanie dotacji w zakresie realizacji zadań w obszarze bezpieczeństwa i ochrony ludności.
37.Opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej.
38.Planowanie potrzeb w zakresie budowli ochronnych, prowadzenie ewidencji obiektów, nadzorowanie funkcjonowania budowli ochronnych i urządzeń specjalnych oraz innych obiektów ochrony ludności.
39.Nadzór nad aktualizacją dokumentacji działań mających na celu zapewnienie funkcjonowania publicznych urządzeń zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych dla miasta Dąbrowy Górniczej.
40.Nadzór nad działalnością Straży Miejskiej w zakresie sporządzania sprawozdań z działalności, projektów uchwał, interpelacji, wniosków i terminowego przygotowywania odpowiedzi oraz udzielania pisemnych informacji zgodnie z obowiązującym obiegiem dokumentów.
41.Egzekucja i windykacja mandatów karnych wystawianych przez Straż Miejską.
42.Opracowywanie i aktualizacja  "Planu operacyjnego funkcjonowania miasta Dąbrowy Górniczej w warunkach zewnętrznego zagrożenia państwa i w czasie wojny" wraz z kartami realizacji zadań operacyjnych.
43.Przygotowanie dokumentacji i organizowanie  Akcji Kurierskiej (plan, szkolenia, treningi).
44.Nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych. Oględziny sprzętu, na który nałożono świadczenia.
45.Opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji dotyczącej głównego stanowiska kierowania Prezydenta Miasta oraz zadań ochronnych w czasie pokoju.
46.Prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru. Organizacja treningów stałego dyżuru.
47.Ochrona dóbr kultury z terenu miasta wpisanych do Wojewódzkiego Rejestru Zabytków na wypadek zagrożenia zniszczeniami wojennymi.
48.Opracowywanie "Planu przygotowań podmiotów leczniczych miasta Dąbrowa Górnicza na potrzeby obronne państwa". Nadzór nad przygotowywaniem Zastępczych Miejsc Szpitalnych.
49.Kontrola wykonania zadań obronnych oraz wybranych zagadnień obrony cywilnej w Urzędzie Miejskim,  jednostkach organizacyjnych miasta, podmiotach gospodarczych i instytucjach na terenie miasta. Oględziny infrastruktury i sprzętu w tym zakresie.
50.Organizacja miejskich ćwiczeń obronnych oraz szkoleń w zakresie obronności.
51.Przeprowadzanie konkursów na dotacje dla organizacji pozarządowych w zakresie spraw obronnych. Sprawdzanie celowości dotacji.
52.Przygotowanie HNS (Host Nation Support) - wsparcia pobytu i działań wojsk sojuszniczych na terytorium miasta.
53.Współpraca ze służbami, strażami, organizacjami i podmiotami gospodarczymi w zakresie zadań obronnych.
54.Planowanie i bieżące wydatkowanie środków na zadania związane ze sprawami obronnymi.
Referat Całodobowych Interwencji Kryzysowych Kierownik Łukasz Niewiadomy               e-mail: lniewiadomy@dg.pl
tel. (32) 295 96 94
pok. 106 I piętro
Pracownicy Referatu Całodobowych Interwencji Kryzysowych Kim Nowak
tel. (32) 295 68 55
pok. 106 I piętro

Katarzyna Jaworska       Dawid Biegaj
tel. (32) 262 44 10        tel. (32) 262 44 10
pok. 024 partert            pok. 024 parter
                             
Sebastian Kopczyński    Piotr Kozłowski
tel. (32) 262 44 10        tel. (32) 262 44 10
pok. 024 parter             pok. 024 parter

Aleksander Stępień       Anatolii Tarakhonych
tel. (32) 262 44 10        tel. (32) 262 44 10
pok. 024 parter             pok. 024 parter
Zadania Referatu Całodobowych Interwencji Kryzysowych 1.Monitorowanie, planowanie, reagowanie i współdziałanie przy usuwaniu skutków zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym, siłami natury i nadzwyczajnymi zagrożeniami środowiska.
2.Całodobowe pełnienie dyżurów w ramach Służby Dyżurnej, w systemie zmianowym.
3.Sporządzanie raportów dobowych z przebiegu dyżurów.
4.Przyjmowanie zgłoszeń i interwencji od mieszkańców oraz reagowanie na zaistniałe zdarzenia.
5.Przekazywanie zgłoszeń o wystąpieniu nagłych zdarzeń do właściwych służb ratowniczych, porządkowych i technicznych, ich monitorowanie i ocena oraz uruchomienie procedur stanowiskowych.
6.Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego przy realizacji zgłoszeń i interwencji od mieszkańców.
7.Uruchamianie zasobów Magazynu Zarządzania Kryzysowego na potrzeby realizowanych interwencji.
8.Informowanie Prezydenta Miasta oraz innych osób wskazanych o wystąpieniu istotnych zagrożeń dla bezpieczeństwa, a także przedstawianie propozycji rozwiązań.
9.Powiadamianie członków Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego o posiedzeniu zwołanym w trybie natychmiastowym.
10.Współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska.
11.Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne.
12.Wizje miejsc, w których doszło lub może dojść do zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców, środowiska i innych zdarzeń tego wymagających.
13.Utrzymywanie łączności, bieżąca wymiana informacji i współdziałanie z Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego, służbami, inspekcjami i strażami oraz innymi podmiotami.
14.Współpraca z innymi miastami w czasie trwania zagrożenia wykraczającego poza granice administracyjne.
15.Rejestr i przetwarzanie ostrzeżeń meteorologicznych i hydrologicznych. Dystrybucja informacji do odpowiednich podmiotów i mieszkańców.
16.Raportowanie do  Rządowego Centrum Bezpieczeństwa za pomocą Centralnej Aplikacji Raportującej o zdarzeniach powstałych na terenie miasta, podczas obowiązujących ostrzeżeń meteorologicznych i hydrologicznych.
17.Współpraca z właściwymi instytucjami w zakresie tworzenia warunków udzielania i odbioru pomocy humanitarnej przeznaczonej dla poszkodowanej ludności.
18.Współpraca w realizacji planu "Akcji Zima" zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta.
19.Współpraca ze służbami, inspekcjami, strażami oraz innymi instytucjami i podmiotami na terenie miasta w ramach akcji "Bezpieczne Wakacje" i "Bezpieczne Ferie".
20.Monitorowanie zagrożenia powodziowego - okresowe przeglądy rzek, cieków, zbiorników wodnych oraz kontrola poziomu wód na łatach wodowskazowych.
21.Realizacja zadań związanych z informowaniem i ostrzeganiem mieszkańców Dąbrowy Górniczej oraz innych podmiotów o zagrożeniach.
22.Dystrybucja wiadomości SMS do zarejestrowanych mieszkańców w systemie INFO SMS.
23.Planowanie i zapewnienie pomocy w stopniu wymaganym osobom poszkodowanym podczas zdarzeń.
24.Przyjmowanie zawiadomień o zamiarze zorganizowania zgromadzenia na terenie miasta.
25.Ogłaszanie informacji o planowanych zgromadzeniach publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej.
26.Kontrola imprez masowych i zgromadzeń organizowanych na terenie miasta.
27.Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie rozwiązania zgromadzenia.
Dane wyłączone z Biuletynu Informacji Publicznej
Zakres danych Adres zamieszkania oraz miejsce położenia nieruchomości z części B oświadczeń majątkowych
Podstawa prawna art. 24i ust.1 Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /t.j. Dz. U. z 2020 poz. 713/
Osoba wyłączająca Naczelnik Wydziału Kadr i Płac Agata Kemona
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2024-03-11 10:09:16
Data utworzenia 2003-07-18
Data udostępnienia 2003-07-18 14:44:44
Osoba odpowiedzialna Rafał Stańko
Udostępnił Anastazja Wypych